ZILNIC, ZECI DE CERERI DE CONSULTAȚII ONLINE

ZILNIC, ZECI DE CERERI DE CONSULTAȚII ONLINE

Pentru că sănătatea bucureștenilor este prioritatea numărul 1 în această perioadă, Primăria Municipiului Bucureşti, prin Administrația Spitalelor și Serviciilor Medicale București, a lansat săptămâna trecută serviciul de asistență medicală telefonică, dedicat în special persoanelor de vârsta a treia, care nu au acces la tehnologie sau care nu sunt familiarizate cu mediul online.

Demersul nostru este unul firesc și vine în completarea platformei de consultații online https://pacient.assmb.ro/pentru-pacienti/, unde sunt înscriși sute de medici specialiști din 18 spitale administrate de Primăria Capitalei. Aceasta s-a bucurat de încrederea bucureștenilor, astfel că zilnic sunt zeci de cereri de consultații online. Însă pacienții mai vârstnici au nevoie de ajutor pentru a accesa această platformă.

Începând cu 6 aprilie, medicii din cabinetele medicale universitare oferă prin intermediul unui Call-Center informații tuturor celor care au nevoie de ajutor și le facilitează apelanților folosirea platformei de evaluare medicală la distanță a spitalelor Primăriei Capitalei.

Primul apel telefonic din call-center a fost preluat în urmă cu 10 zile și de atunci numărul celor care sună crește de la zi la zi, ajungând la un total de 201 consultații telefonice. Ceea ce ne confirmă că era nevoie de un astfel de proiect prin care se realizează mai rapid conexiunea între medic și un pacient care nu reușește să utilizeze platforma online.

În urma unei analize pe specialități medicale raportate la numărul total de pacienți ajutați de medicii din cabinetele universitare să acceseze platforma, putem afirma faptul că din aproximativ 150 de cazuri, 16% aveau nevoie de consult de specialitate Pneumologie, 12% consult de specialitate Gastroenterologie, 10% consult de specialitate ORL. Alte specializări de care au avut nevoie pacienții: 9% Medicină Internă și Neurologie, 8% Boli Infecțioase, Chirurgie și Urologie, 6% Cardiologie și 2% Psihiatrie.

Pe grupe de vârstă, 70% din cei care au apelat linia de Call-Center sunt persoane peste 70 de ani, explicația fiind că sunt cei mai vulnerabili și au un grad de mobilitate redus, precum și faptul că au un grad scăzut de cunoștințe în utilizarea tehnologiei avansate (internet, smartphone).

Cei tineri, aproximativ 30%, au avut mai degrabă nevoie de prescrieri de rețete din partea unui medic specialist și concedii medicale.

Răspunsurile sunt primite direct telefonic sau prin scrisoare medicală care este prezentată de către operatorii serviciului de Call-Center.

În perioada 17.04-20.04.2020, call center-ul nu va funcționa!

 

După Sărbătorile Pascale, call center-ul va fi disponibil în intervalul Luni-Vineri, între orele 9.00-16.00, 0374.887.887