BUTON PENTRU APLICAŢIA CERTIFICATE COVID, PE SITE-UL PRIMĂRIEI CAPITALEI

BUTON PENTRU APLICAŢIA CERTIFICATE COVID, PE SITE-UL PRIMĂRIEI CAPITALEI

 

Cetăţenii care doresc să obţină certificatul digital UE privind Covid pentru a călători în siguranţă în afara ţării, pot intra începând de astăzi, 1 iulie, pe site-ul Primăriei Municipiului Bucureşti, unde a fost creat un buton care facilitează accesul pe platforma https://certificat-covid.gov.ro


Conform Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS), certificatul poate fi obţinut în mai puţin de 10 pași, astfel:


1.Autentificarea se face pe baza unei adrese de e-mail.

2. Dacă e-mail-ul este valid, sistemul informatic trimite un link, care, după accesare, va direcționa utilizatorul în pagina principală a platformei.

3. Se accesează butonul verde „Certificat nou”.

4. Se alege tipul actului de identitate în baza căruia solicitantul a fost înregistrat la testare sau vaccinare.

5. Cetățenii români și cei cu CNP emis de autoritățile române accesează butonul „CNP”, urmat de categoria de vârstă. În câmpurile dedicate, introduc: codul numeric personal, seria și numărul actului de identitate, inițiala numelui, inițiala prenumelui și tipul certificatului dorit. Cetățenii străini selectează opțiunea „Pașaport/Act de identitate” și completează câmpurile care cuprind: „Țara care a emis pașaportul”, numărul „pașaportului sau al cărții de identitate”, inițialele numelui și prenumelui, iar apoi aleg tipul de certificat.

6. În funcție de categorie, se completează:

- Pentru generarea certificatului de vaccinare, se alege tipul serului administrat, județul în care a fost vaccinat și se introduce numărul corespondent lunii în care a avut loc vaccinarea.

- Pentru generarea certificatului de recuperare după COVID, se alege județul în care s-a realizat testarea și luna în care persoana a fost confirmată pozitiv.

- Pentru generarea certificatului de testare, se alege județul în care s-a realizat testarea și luna în care s-a efectuat. Pentru acest tip de certificat, valabilitatea este de maximum 72 de ore de la realizarea testului negativ.

7. Se apasă butonul „Salvează”, iar aplicația înregistrează cererea de generare a certificatului digital UE privind COVID.

8. Ulterior, în secțiunea „Listă certificate” se vor putea vizualiza toate certificatele emise de pe acel cont de e-mail.

 

Câteva precizări importante:

1. Certificatul este gratuit.

2. În cazul minorilor sub vârsta de 14 ani, este necesar acordul părinților.

3. Timpul de generare a certificatului poate fi de la câteva secunde, până la o oră, în funcție de numărul de solicitări.

4. În momentul generării certificatului, persoana care l-a solicitat este notificată prin e-mail.

5. La intrarea în statele membre ale Uniunii Europene, verificarea certificatelor se realizează prin scanarea codului QR. Utilizatorul îl poate accesa și vizualiza atât din lista de certificate – prin selectarea certificatului, cât și prin descărcarea efectivă, în format *pdf, a documentului, care se poate tipări.

Pentru suport în emiterea certificatelor sau obținerea altor informații privind utilizarea lor, a fost operaționalizat un Call Center la numărul de telefon 021.414.44.25.

 În situațiile în care apar inadvertențe între informațiile completate de o persoană și cele înregistrate în bazele de date conectate cu platforma https://certificat-covid.gov.ro trebuie realizate corecții de date. De aceea, solicitarea de eliberare a certificatelor de vaccinare trebuie realizată cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de momentul utilizării, iar pentru cele de testare cu cel puțin 12 sau 48 de ore, în funcție de tipul de test efectuat - rapid sau PCR.