85,43% dintre pacienții COVID-19 tratați în spitalele Primăriei Capitalei apreciază la superlativ grija și profesionalismul personalului medical!
Peste 93% dintre ei s-au declarat impresionați de curățenia din cele trei unități sanitare ale Primăriei Capitalei, implicate în lupta împotriva pandemiei
Pentru că cetățeanul este în centrul preocupărilor noastre, iar existența unor servicii medicale de calitate ne privește pe toți, în luna iulie a acestui an, Primăria Municipiului București, prin Administrația Spitalelor și Serviciilor Medicale București a implementat, la nivelul spitalelor sale implicate în tratarea persoanelor confirmate COVID-19 –
Spitalul Clinic de Boli Infecțioase și Tropicale Dr. Victor Babeș,
Spitalul Clinic de Nefrologie Dr. Carol Davila
” – un program prin care 3.570 dintre pacienți au fost invitați își exprime, în baza propriei experiențe, opiniile referitoare la aceste unități sanitare.
Pentru acuratețea și obiectivitatea datelor, pentru stabilirea exactă a modului în care este percepută activitatea personalului medical și auxiliar, pentru a ști unde ne poziționăm și, mai ales, care sunt reglajele care ar fi necesare pentru a crește și mai mult gradul de satisfacție al celor care apelează la serviciile spitalelor Primăriei Capitalei, ne-am poziționat într-o zonă neutră, fără posibilitatea influențării răspunsurilor, sondajul fiind realizat de către o instituție cu experiență în culegerea și prelucrarea informațiilor statistice medicale.
La acest studiu au acceptat să răspundă 761 de persoane dintre cele 3.570 chestionate, fapt ce indică o rată de participare foarte bună, de 21,31%, net superioară oricăror altor demersuri similare, derulate de alte instituții din România cu responsabilități în zona medicală.
Iar rezultatele vorbesc de la sine!
Astfel, nu mai puțin de 85,43% dintre respondenți apreciază nivelul de amabilitate și profesionalismul personalului medical ca fiind la un nivel ridicat, 77,55% ar recomanda una dintre cele trei unități sanitare și altor persoane, iar nivelul de dotare a spitalului cu aparatură medicală a fost perceput ca fiind ridicat de către 52,27% și mediu de către 39,61% dintre respondenți.
Un procent de 93,12% au fost mulțumiți și foarte mulțumiți de curățenia din spitale, iar 85,22% s-au declarat mulțumiți și foarte mulțumiți de condițiile hoteliere și ambientale oferite de unitățile sanitare administrate de Primăria Capitalei, implicate în tratarea pacienților COVID-19. În ceea ce privește calitatea hranei, aceasta a fost apreciată drept mulțumitoare și foarte mulțumitoare de 78% dintre cei chestionați.
Încurajați de succesul acestui demers inițial, în perioada următoare vom extinde programul nostru de stabilire a gradului de satisfacție a pacienților la nivelul tuturor celor 19 unități sanitare pe care ASSMB le are în administrare, pentru a arăta, o dată în plus, că angajamentul nostru față de sănătatea bucureștenilor este unul susținut și continuu, că opinia fiecărui pacient este importantă pentru noi, și că prin implicare și profesionalism suntem determinați să creștem în continuare calitatea serviciilor medicale oferite bucureștenilor.