Peste 6.000 de pacienți au accesat platforma de consultatii online pacient.assmb.ro, succes incontestabil la mai bine de 100 de zile de la lansare

Peste 6.000 de pacienți au accesat platforma de consultatii online pacient.assmb.ro, succes incontestabil la mai bine de 100 de zile de la lansare

Peste 6.000 de pacienți au accesat platforma de consultatii online pacient.assmb.ro, succes incontestabil la mai bine de 100 de zile de la lansare  

Lansată pe 17 martie 2020, a doua zi după declararea stării de urgență în România, ca urmare a pandemiei de COVID-19, platforma de de consultații medicale online pacient.assmb.ro – un proiect inovator implementat de Primăria Capitalei, prin Administrația Spitalelor și Serviciilor Medicale București -, și-a dovedit cu prisosință utilitatea în această perioadă dificilă, atât pentru pacienți, cât și pentru personalul medical.

În cele trei luni și jumătate de la lansare, au fost preluate 6.024 de cazuri, din care 5.608 au fost închise, iar 414 sunt încă în analiză.

Cele mai căutate specializări sunt Dermatologie Venerologie - 690 de consultații, Cardiologie - 476, Psihiatrie - 376, Pediatrie – 362 și Gastroenterologie - 357.

Ultimele statistici ale platformei pacient.assmb.ro arată o creștere remarcabilă, în special la Spitalul Clinic Colentina, unde au fost înregistrate 2.589 cazuri, Spitalul Clinic de Copii Dr. Victor Gomoiu - 965 cazuri și Spitalul Clinic Colțea - 810 cazuri.

Succesul incontestabil al platformei online, dezvoltată inițial ca un proiect-pilot la Spitalul Clinic Colentina, demonstrează faptul că pacient.assmb.ro poate reprezenta punctul de pornire al unui program accelerat de digitalizare a serviciilor oferite de spitalele aflate în administrarea ASSMB.

Izolarea impusă pe perioada stării de urgență, și mai apoi restricțiile care se mențin încă în starea de alertă prelungită, au pus la grea încercare pacienții cu diverse afecțiuni medicale.

Anticipând nevoile acestora și acționând proactiv, Primăria Capitalei, prin ASSMB, a lansat imediat după declararea stării de urgență platforma pacient.assmb.ro, un serviciu online GRATUIT de evaluare medicală la distanță, unde peste 500 de medici, dintr-un număr de peste 50 de specializări, angajați în cele 19 spitale ale Primăriei Capitalei, au fost în toată această perioadă la dispoziția pacienților din București, și nu numai.

Aflată într-o evoluție continuă, în perioada care a trecut de la lansare, platforma pacient.assmb.ro a dobândit noi opțiuni și capabilități menite a ușura și mai mult interacțiunea virtuală medic-pacient. Sunt astfel deja funcționale opțiuni precum bifa de împuternicit legal pentru pacienții sub 18 ani și formularul de satisfacție a pacientului. De asemenea, medicul poate retransmite pacientului scrisoarea medicală și rețetele eliberate.

În fază de testare se află modulul de apel video și cel de telefonie clasică, precum și confirmarea scrisă pe care o poate primi pacientul în momentul înregistrării cazului său pe platformă.  

Aproape 2.000 de apeluri la serviciul CALL CENTER pentru seniori, complementar platformei pacient.assmb.ro  

Sănătatea tuturor bucureștenilor este, mai ales în această perioadă, prioritatea numărul 1 pentru Municipalitate, iar în acest context, Primăria Capitalei, prin ASSMB, a lansat, pe 6 aprilie 2020, serviciul de asistență medicală telefonică CALL CENTER - 0374.887.887, dedicat în special persoanelor de vârsta a treia care nu au acces la tehnologie sau nu sunt familiarizate cu mediul online, având astfel dificultăți în accesarea platformei pacient.assmb.ro.

Deservit de medici din cadrul cabinetelor medicale universitare ale ASSMB, serviciul Call Center oferă informații și îndrumări tuturor celor care au nevoie de ajutor și facilitează apelanților folosirea platformei de evaluare medicală la distanță.

 

Până în prezent, au fost primite peste 1.920 de apeluri de la persoane care au solicitat asistență, din care au fost ajutate să se înscrie pe platforma online pacient.assmb.ro un număr de aproape 700 de persoane, restul situațiilor fiind rezolvate telefonic de medicii de la Call Center, fiind vorba în general despre concedii medicale sau eliberare de rețete.