Nu o spunem noi, ci pacienții care au apelat la platforma de consultații online
GRATUITE în ultimele cinci luni, găsind tot sprijinul de care aveau nevoie și primind sfaturi medicale competente pentru afecțiunile care i-au încercat în această perioadă dificilă, generată de pandemia de COVID-19.
Acționând proactiv, cu gândul la pacienți,
Primăria Municipiului Bucureşti, prin
ASSMB - Administrația Spitalelor și Serviciilor Medicale București, a lansat încă din
17 martie 2020, chiar de la debutul oficial al pandemiei COVID-19 în România, un proiect inovator care s-a dovedit și se dovedește în continuare a fi de un real ajutor pentru toți cei care au probleme medicale și, din diverse motive, nu pot ajunge la medic pentru o consultație față în față.
Este vorba de platforma de evaluare și acordare a asistenței medicale la distanță
pacient.assmb.ro, unde peste
500 de medici din spitalele Primăriei Capitalei, cu
53 de specialități medicale, au acordat până în acest moment consultații online pentru aproape
7.000 de persoane.
„Platforma ASSMB mi-a salvat viața împreună cu medicul chirurg Victor Diaconu de la Spitalul Malaxa. Mulțumesc Primăriei Municipiului București pentru o așa inițiativă. MULȚUMESC! MULȚUMESC! MULȚUMESC!” – Romeo, mesaj de mulțumire pentru
Spitalul Malaxa„Mulțumesc! Am fost sunată la 24 de ore de la încărcarea documentelor.” – Ștefan, mesaj de mulțumire pentru
Spitalul Foișor„Ultilizarea relativ facilă a site-ului, încărcarea datelor medicale într-un singur .pdf este într-adevăr de folos (se evită încărcarea a „n” documente în acest fel). Răspunsul a sosit destul de rapid, în câteva zile, și mi-a fost de folos într-o ultimă încercare de a ține sub control rinita cronică de care sufăr, înainte de a recurge la operație – care va fi și soluția finală, respirația în contextul actual fiind tot mai dificilă pentru pacienții cu rinită (ținând cont și de purtarea măștii de protecție în marea majoritate a timpului petrecut în mediu/societate). În concluzie, salut această inițiativă, și cred că ar fi util să se prelungească și după încetarea stării de alertă.” - Cezar, mesaj de mulțumire pentru
Spitalul Sf. MariaPentru bucureștenii de vârsta a treia, dar și pentru pacienții care nu au acces la tehnologie, sau nu sunt familiarizați cu mediul online, am pus la dispoziție serviciul de
CALL CENTER 0374.887.887, format din medici și specialiști IT, unde
pot primi sfaturi referitoare la ce trebuie să facă în situația în care se confruntă cu o problemă de sănătate, sau sunt sprijiniţi să folosească mai ușor platforma de evaluare medicală la distanță.
Ultimele statistici ale platformei pacient.assmb.ro arată o creștere remarcabilă a solicitărilor de consultații pentru medicii de la
Spitalul Clinic Colentina (cu un total de 2.990 cazuri),
Spitalul Clinic de Copii Dr. Victor Gomoiu (cu 1.063 cazuri) și
Spitalul Clinic Colțea (cu 865 cazuri).
Primele cinci specialități solicitate sunt Dermatologie - Venerologie - 855 de consultații, Cardiologie - 508, Psihiatrie - 423, Gastroenterologie – 402 și Endocrinologie - 384.